Een goed ontwerp zorgt ervoor dat de kijker snel de boodschap begrijpt en vervolgens geprikkeld wordt om de informatie tot zich te nemen. Hier wordt soms lichtvoetig over gedacht, met een matig ontwerp als eindresultaat. Vormgeving is aan smaak onderhevig en wordt regelmatig door de tijd ingehaald. Om de vijf jaar zou je als organisatie een inschatting moeten maken of de huisstijl nog wel up to date is. In veel gevallen mag het iets aangepast worden. Of dat met grote of kleine stappen moet gebeuren, daarin kunnen wij advies geven.
Voor veel mensen bestaat het huidige internet alleen nog maar uit sociale media en webwinkels. Hierdoor heeft de 'gewone' website een andere functie gekregen. Deze verschuiving is vergelijkbaar met toen de TV opkwam en de radio een andere plek kreeg in het medialandschap, maar toch niet verdween. De bezoekersaantallen aan websites zijn gekelderd. Elke organisatie probeert daarom boven in de zoekresultaten van 'de bekendste zoekmachine' te komen. Voor zo'n toppositie zal in veel gevallen betaald moeten worden. Toch is de gratis vindbaarheid van een website nog steeds haalbaar.
Dit klinkt ambachtelijk en dat is het ook wel een beetje. De website wordt met de hand in een opmaakprogramma geproduceerd. Het voordeel van een handgemaakte website is dat er geen standaard sjabloon achter zit. De website kan per pagina speels worden opgemaakt en voelt daarom warm en smaakvol aan. De inhoud van uw boodschap kan hiermee compact worden gepresenteerd. Dit medium is vooral geschikt voor organisaties, merken en projecten die 'een gevoel' willen verkopen en die van tijdelijk aard zijn. Niet onbelangrijk, een handgemaakte website is geen doelwit voor hackers, dus de optimale beveiliging van uw online communicatie!
Ook wel een CMS genoemd, is een website die door een medewerker beheerd kan worden. De opmaak is strak en het is mogelijk om nieuwe webpagina's aan te maken en de optie om interactief op de bezoeker te communiceren. Deze techniek is vooral handig wanneer de website vaak aangepast moet worden. De huisstijlelementen van uw organisatie worden automatisch meegenomen, waardoor de inhoud van de site eenduidig blijft.
Een goed ontwikkelde huisstijl geeft een organisatie 'een smoel' en kwaliteitgarantie bij alle communicatie-uitingen. Dit gaat verder dan het ontwikkelen van een logo en briefpapier. Het moet op alle (beeld)formaten herkenbaar en leesbaar blijven. Dit ontwikkelingsproces is een puzzel en vergt tijd om alle toepassingen te testen. Daarnaast kunnen we voor de diverse mediatoepassingen een handboek met huisstijlomschrijving ontwikkellen. Hierin staat omschreven hoe bijvoorbeeld het logo op een koffiemok of T-shirt geplaatst moet worden. Heeft uw organisatie al een huisstijl en moet die ge├╝pdate worden, dan kunnen we u daarin ondersteunen.
Drukwerk (print) is nog steeds een veel gebruikte communicatievorm. Wij verzorgen de opmaak voor diverse toepassingen zoals, folders, brochures, boekjes, posters, banners, beursstands etc, etc. Voordeel van print is dat je het kan aanraken en een status van echtheid heeft. Doelgroepverbreding kan een aanleiding zijn om drukwerk te overwegen. Wanneer u de teksten en beeld heeft aangeleverd ontwikkelen wij een stramienvoorstel, zodat de inhoud zo optimaal mogelijk wordt gepresenteerd.
Budgetbeheersing is bij print ingewikkeld en wij ondersteunen u hierin.
Elke dag worden we overspoeld met miljoenen beelden. De fotokwaliteit van smartphones is voor het dagelijks gebruik in veel gevallen goed genoeg. Toch is een foto genomen met een kwalitatief hoogwaardig objectief voor grafische toepassingen nog steeds noodzaak. Wij kunnen de fotografie verzorgen voor uiteenlopende doeleinden, zoals content voor een website, uw brochures, boekjes, posters etc, tot aan een smoelenboek van medewerkers van uw organisatie.